Speedcubing.com's
Workshop Rubik's Cube Site
Copyright © 2011 speedcubing.com
Je kunt hoek- en randstukjes draaien of kantelen volgens onderstaand principe. Stel drie auto's 1, 2 en 3 staan geparkeerd in die volgorde en er is een speciale vrije parkeerplaats. Op deze parkeerplaats kun je een auto Ún de parkeerplaats (met auto en al; zoals een draai plateau) kantelen.


Op de plek "kantelen" op de Rubik's CUBE


Parkeer auto 1 op de vrije plaats, resultaat:

Parkeer auto 1 nu achteruit op zijn oude plaats. Het resultaat is dat auto 1 Ún de parkeerplaats gedraaid zijn


Om de parkeerplaats (dit is de rest van de kubus) weer goed te draaien, moet je een andere auto achteruit uitparkeren. Doe dat met auto 2.

Ten slotte parkeer je auto 2 in.
Volgens dit principe kun je op de Rubik's cube hoek- en de randstukjes kantelen op hun plaats, zonder de rest van de kubus door elkaar te brengen.